Με την πρώτη εμφάνιση της οικονομικής κρίσης, η βιομηχανία που “ξεφούσκωσε” πρώτη ήταν εκείνη της διαφήμισης. Όλα τα παραδοσιακά, ως τώρα, μέσα προώθησης υπηρεσιών και προϊόντων, όπως οι εφημερίδες, η τηλεόραση και το ραδιόφωνο, άρχισαν να φθίνουν και σε ορισμένες περιπτώσεις με ταχύτατους ρυθμούς.
Παρά το γεγονός αυτό όμως, ένας …
νέος, για τα δεδομένα της Ελλάδας, χώρος άνοιξε. Η διαφήμιση στο internet. Είναι ένας ανερχόμενος κλάδος, πολύ αποδοτικός για τις επιχειρήσεις, συχνά μπορεί να γίνει πολύ οικονομικός και είναι σχεδιασμένος με τέτοιον τρόπο, ώστε να στοχεύει με ακρίβεια στο πελατιακό κοινό που επιθυμεί κανείς.
Για όσους δεν έχουν εμπειρία στο κομμάτι που αφορά την διαφήμιση στο internet, υπάρχει αρκετή πληροφορία για ενημέρωση στο διαδίκτυο. Με μια πρόχειρη αναζήτηση μπορεί να βρει πολλά, όσον αφορά τα είδη διαφήμισης στο internet.
Για παράδειγμα, υπάρχουν εκείνες που μπορεί κανείς να πληρώσει με την εμφάνιση της διαφήμισης, με την επιλογή της διαφήμισης (δηλαδή, το αν ο χρήστης “επιλέξει” την διαφήμιση, κάνει click πάνω της) ή με το conversion rate (δηλαδή το αν τελικά ο χρήστης κάνει χρήση του προωθούμενου προϊόντος, είτε υλικού είτε μη υλικού).
Αυτές είναι οι πιο αποτελεσματικές μέθοδοι για διαφήμιση στο internet. Ένας ακόμα τρόπος αφορά την δημιουργία βίντεο, σχετικά με το προωθούμενο προϊόν και στην συνέχεια το μοίρασμα, η διάδοση και η αναδημοσίευσή τους σε κάποια μέσα μαζικής δικτύωσης, όπως το facebook, το youtube, το twitter και άλλα.
Είναι συνήθως μια πολύ εύκολη και οικονομική πρακτική, αφού ο ενδιαφερόμενος θα χρειαστεί να δώσει χρήματα μόνο στο κομμάτι της κατασκευής του βίντεο. Από εκείνο το σημείο και έπειτα, η υπόθεση είναι απλή.
Μπορεί εύκολα κανείς να δημιουργήσει σελίδες και προφίλ σε τέτοια διαδραστικά μέσα και να προωθήσει την δουλειά του, αφιερώνοντας λίγο από τον χρόνο του.
Το βασικότερο μειονέκτημα όμως, για την συγκεκριμένη μέθοδο, είναι πως δύσκολα θα μπορέσει κανείς να έχει ακριβή στόχευση στο κοινό που τον αφορά.
Φυσικά η μέθοδος του Social Networking, δηλαδή τα συστήματα των Facebook, Google+, LinkedIn και Twitter, μπορούν από μόνα τους να αποτελέσουν εργαλεία για διαφήμιση στο internet. Φυσικά το πιο σημαντικό κομμάτι είναι να ανέλθει στο site σας στην 1η σελίδα στο google στα οργανικά – φυσικά αποτελέσματα στις λέξεις κλειδιά της αρεσκείας σας.
Αξίζει λοιπόν να δοθεί προσοχή στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη της ιντερνετικής παρουσίας της επιχείρησης σε αυτά τα μέσα.
Είναι πάντα καλή ιδέα να εμπιστευτείτε την εργασία αυτή σε άτομα με πείρα πάνω στο αντικείμενο, ειδικά αν δεν είστε ο ίδιος χρήστης τέτοιων μέσων. Όταν αποφασίσετε να κατασκευάσετε μια ιστοσελίδα πρέπει να ρωτήσετε τον web designer σας τι ενέργειες πρόκειται να κάνει για να εξασφαλίσει αναγνωρισιμότητα του web site σας άρα και επισκέπτες.
Πολλές φορές οι παράμετροι που επηρεάζουν την επαφή με τους χρήστες, σε έναν τόσο άμεσο χώρο, μπορεί να είναι πολύ περισσότερες και πιο περίπλοκες από αυτές που μπορούμε να εντοπίσουμε με την πρώτη ματιά.
Πηνελόπη Σαλπέα
Εξυπηρέτηση πελατών της Dreamweaver.gr