Με μια πρωτοβουλία από αυτές που δεν μας έχουν συνηθίσει οι εφημερίδες, Το ΧΩΝΙ θέτει το θέμα των χορηγιών και της διαφημιστικής καμπάνιας του ΟΠΑΠ.
Με μια ανοιχτή επιστολή με τίτλο «Ο ΟΠΑΠ δεν είναι
τσιφλίκι σας, κ. Λουρόπουλε», που στέλνει στον επικεφαλής του ΟΠΑΠ Κωνσταντίνο Λουρόπουλο, η κυριακάτικη αντι-μνημονιακή εφημερίδα καταγγέλλει τις επιλεκτικές χρηματοδοτήσεις.
Καταγγέλλει τον κ. Λουρόπουλο γιατί δε δημοσιοποιεί τα στοιχεία σχετικά με το πού πάνε τα λεφτά του κρατικού μονοπωλίου στο οποίο είναι διορισμένος. Τον καταγγέλλει γιατί -σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν διαρρεύσει και ουδέποτε διέψευσε- μοιάζει κατευθύνει τεράστια κονδύλια σε μέσα που είναι αρεστά στον ίδιο και τους πολιτικούς του προϊσταμένους, φιμώνοντας ταυτόχρονα εκείνα που έχουν φωνή και ασκούν κριτική.
Το ΧΩΝΙ καλεί τον κ. Λουρόπουλο σε δημόσιο διάλογο. Αν έχει τα κότσια…
Ο ΟΠΑΠ δεν είναι τσιφλίκι σας, κ. Λουρόπουλε
Το ΧΩΝΙ, πιστό στις σταθερές του αξίες, δημοσίευσε την Κυριακή την επιστολή που έστειλε ο εκ των εκδοτών της εφημερίδας, Γιώργος Χριστοφορίδης, στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΠΑΠ Α.Ε., Κωνσταντίνο Λουρόπουλο.
Υπάρχει και αυτός ο τρόπος επικοινωνίας όταν οι επανειλημμένες προσπάθειες επικοινωνίας με τον κ. πρόεδρο έβρισκαν διαρκώς τοίχο… Το ΧΩΝΙ, ζητώντας απλώς ισονομία και ισοτιμία, καλεί τον κ. Κ. Λουρόπουλο σε δημόσιο διάλογο. Περιμένουμε την απάντησή του, την οποία με χαρά θα δημοσιεύσουμε στην εφημερίδα μας…
H επιστολή του Γιώργου Χριστοφορίδη στον Κωνσταντίνο Λουρόπουλο
“κ. Λουρόπουλε,
Το ΧΩΝΙ είναι η μεγάλη αντι-μνημονιακή κυριακάτικη εφημερίδα που κυκλοφορεί σε όλη την ελληνική επικράτεια εδώ και ένα χρόνο. Αλλά αυτό, ασφαλώς, το γνωρίζετε.
Επίσης γνωρίζετε ότι Το ΧΩΝΙ δεν έχει ποτέ συμμετάσχει σε καμία διαφημιστική καμπάνια του ΟΠΑΠ. Το ΧΩΝΙ δεν έχει εισπράξει ούτε ένα ευρώ από τον Οργανισμό.
Γνωρίζετε, ακόμη, ότι εφημερίδες ανταγωνιστικές και με χαμηλότερη κυκλοφορία από Το ΧΩΝΙ έχουν εισπράξει χορηγίες εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ κατά τη διάρκεια του 2012, αλλά και τους πρώτους μήνες του 2013.
Το ΧΩΝΙ και προσωπικά εγώ προσπαθώ να έρθω σε επικοινωνία με τον ΟΠΑΠ εδώ και περίπου έξι μήνες. Τοίχος.
Δεν ζητώ κάποια διακριτική μεταχείριση. Ζητώ, κατ’ αρχήν, μια επικοινωνία. Και, σε δεύτερο χρόνο, ζητώ μεταχείριση ανάλογη με αυτή που ο ΟΠΑΠ έχει επιφυλάξει στις υπόλοιπες ελληνικές εφημερίδες.
Από το φθινόπωρο του 2012 έχω επικοινωνήσει με τη διεύθυνση Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης του ΟΠΑΠ. Διότι, Το ΧΩΝΙ δεν ήρθε καν να ζητήσει απλά να συμμετάσχει στο πρόγραμμα καταχωρίσεων του Οργανισμού, παρότι το δικαιούται. Ηρθε με πρόταση για την προβολή του κοινωνικού έργου του ΟΠΑΠ, ώστε να το γνωρίσουν περισσότεροι Ελληνες πολίτες και να επωφεληθούν από αυτό. Η απάντηση που έλαβα ήταν πως έπρεπε να επικοινωνήσω από τη νέα χρονιά. Ετσι και έκανα. Κατέθεσα, μάλιστα, πλήρη πρόταση συνεργασίας, την οποία μάλιστα σας κοινοποίησα.
Δεν έλαβα καμία απάντηση. Κάποια στιγμή, μετά από επανειλημμένα τηλεφωνήματα, μου είπαν ότι «ούτε αυτό το μήνα σας εγκρίναμε εκτός budget». Γιατί εκτός budget; Εγώ κατέθεσα την πρόταση στις αρχές του έτους, καθ’ υπόδειξη του Οργανισμού σας, για να είμαι ΕΝΤΟΣ budget. Μετά τις επίμονες ερωτήσεις μου στη συγκεκριμένη διεύθυνση του ΟΠΑΠ κατέστη σαφές ότι δεν πρόκειται να έχω καμία τύχη και μου υποδείχθηκε η επικοινωνία με το γραφείο του προέδρου. Ετσι και έκανα.
Απευθύνθηκα, λοιπόν, στο γραφείο προέδρου και ζήτησα συνάντηση. Και πάλι τοίχος. Το γραφείο σας δεν μου επέστρεψε ΠΟΤΕ κανένα από τα δεκάδες τηλεφωνήματά μου. Μονίμως, λάμβανα την απάντηση ότι ο πρόεδρος έχει ενημερωθεί και πως το πρόγραμμα του προέδρου είναι υπερβολικά φορτωμένο. Ότι το γραφείο του δεν μπορεί να απαντάει σε «οποιοδήποτε» τηλέφωνο. Κάποια στιγμή, από το γραφείο προέδρου μου υποδείχθηκε να μιλήσω με τη διεύθυνση marketing. Ετσι και έκανα.
Η απάντηση που πήρα από τη διεύθυνση marketing ήταν ότι ο μόνος που αποφασίζει για τέτοια θέματα είναι ο πρόεδρος και πως σε αυτόν πρέπει να απευθυνθώ. Πίσω στο γραφείο προέδρου, λοιπόν.
Παράλληλα, σας έστειλα γραπτό αίτημα να παράσχετε στην εφημερίδα τα αναλυτικά στοιχεία των media που έλαβαν χορηγίες από τον Οργανισμό στη διάρκεια του 2012 και των πρώτων μηνών του 2013. Ουδέποτε έλαβα απάντηση. Τα σχετικά στοιχεία, πάντως, δημοσιεύθηκαν πρόσφατα στον Τύπο και δεν τα διαψεύσατε. Και δείχνουν ότι έντυπα με κυκλοφορία αντίστοιχη ή και χαμηλότερη από Το ΧΩΝΙ έχουν λάβει χορηγίες εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ.
Από την τελευταία μου επικοινωνία με το γραφείο σας απέκτησα τη σαφή εντύπωση ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση να ανταποκριθείτε στο αίτημά μου.
Ο ΟΠΑΠ είναι ένας οργανισμός που διαχειρίζεται κατά 33% δημόσιο χρήμα. Γι’ αυτό:
– Εμείς θεωρούμε ότι δεν έχετε δικαίωμα να απαντάτε σε όποιον θέλετε. Είστε υποχρεωμένοι να απαντάτε σε όλους.
– Εμείς θεωρούμε ότι δεν έχετε δικαίωμα να δίνετε χορηγίες εν κρυπτώ. Είστε υποχρεωμένοι να δίνετε τα στοιχεία στη δημοσιότητα.
– Εμείς θεωρούμε ότι δεν έχετε δικαίωμα να διαλέγετε πίσω από κλειστές πόρτες και με κριτήρια που μόνο εσείς γνωρίζετε ποια media θα ενισχύσετε με τις χορηγίες σας και ποια όχι. Ποια media θα θησαυρίζουν με τα χρήματα του ελληνικού λαού και ποια θα αγωνίζονται για την επιβίωσή τους.
Εκτός και αν αυτός ακριβώς είναι ο στόχος σας. Εκτός και αν τα κριτήρια με τα οποία επιλέγετε τα μέσα στα οποία κατευθύνετε τις μεγάλες χορηγίες σας, δεν είναι επιχειρηματικά. Εκτός και αν δεν επιλέγετε να προβάλλετε τον Οργανισμό, τα προϊόντα και το έργο του με κριτήριο την κυκλοφορία. Εκτός και επιλέγετε να ενισχύσετε τα media που είναι αρεστά τους πολιτικούς σας προϊσταμένους.
Ετσι, ναι, εξηγείται. Εξηγείται γιατί αποκλείετε συστηματικά Το ΧΩΝΙ, την ώρα που δίνετε χορηγίες εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ σε εφημερίδες με χαμηλότερη κυκλοφορία από τη δική μας. Διότι Το ΧΩΝΙ πότε δεν ανέχθηκε να συνδιαλλαγεί με την εξουσία, να γίνει αρεστό για να πάρει μια χορηγία.
Εμείς είμαστε καλόπιστοι. Γι’ αυτό σας αναζητήσαμε -και σας αναζητούμε- ώστε να μη δημιουργούνται παρεξηγήσεις. Να πεισθούμε ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα. Η δική μας λογική δεν αφήνει άλλη εξήγηση. Με χαρά να ακούσουμε και τη δική σας.
Επίσης με χαρά θα δημοσιεύσουμε τόσο τη δική σας λογική, όσο και τη δική μας βέβαια, ώστε να ενημερωθεί η ελληνική κοινή γνώμη για την πολιτική που ασκεί ο ΟΠΑΠ και τις επιδιώξεις του.
Γιώργος Χριστοφορίδης – Το ΧΩΝΙ
(στα περίπτερα όλης της χώρας και σήμερα Δευτέρα)