Το όραμα του Έλον Μασκ για ένα σύστημα μεταφοράς που θα κινείται με την ταχύτητα του ήχου μέσα σε σωλήνες δείχνει να έρχεται πιο κοντά με την επίδειξη δύο βασικών τεχνολογιών.
Την Τετάρτη, η εταιρεία Hyperloop One πραγματοποίησε στην έρημο το πρώτο τεστ ενός κινητήρα για τις κάψουλες μεταφοράς -τον δοκίμασε σε ένα μεταλλικό έλκηθρο που ανέπτυξε ταχύτητα 187 χιλιομέτρων την ώρα πάνω σε μια διπλή ράγα, πριν πέσει τελικά σε έναν μεγάλο σωρό άμμου, αφού η εταιρεία δεν έχει ακόμα αναπτύξει φρένα.
«Το Hyperloop συμβαίνει ήδη […] Θα εξαλείψει τα εμπόδια της απόστασης και του χρόνου. Θα αλλάξει τις ζωές μας» είχε πει νωρίτερα ο διευθύνων σύμβουλος Ρομπ Λόιντ μιλώντας στους εκατοντάδες δημοσιογράφους που συγκεντρώθηκαν στην έρημο έξω από το Λας Βέγκας.
Στη δοκιμή της Hyperloop One, μια μεταλλική πλατφόρμα επιτάχυνε στα 187 χλμ/ώρα (AP)
Ανέφερε ακόμα ότι η εταιρεία του έχει εξασφαλίσει νέα χρηματοδότηση 80 εκατομμυρίων δολαρίων από μεγάλους παίκτες των μεταφορών όπως η GE και η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων SNCF.
«Θα μειώσουμε το κόστος του Hyperloop μέχρι να πέσει στα δύο τρίτα του κόστους μιας σιδηροδρομικής σύνδεσης υψηλής ταχύτητας αλλά με τριπλάσια ταχύτητα» υποσχέθηκε ο Λόιντ.
Για να μπορούν οι κάψουλες να επιταχύνουν μέχρι τα 1.220 χιλιόμετρα την ώρα, κοντά στην ταχύτητα του ήχου, οι κάψουλες θα πρέπει να κινούνται μέσα σε σωλήνες χαμηλής πίεσης ώστε να ελαχιστοποιούνται οι τριβές. Για τον ίδιο λόγο οι κάψουλες δεν θα ακουμπούν σε ράγες αλλά θα πετούν μετέωρες χάρη σε ισχυρούς μαγνήτες.
Η φουτουριστική ιδέα προτάθηκε το 2013 από τον αμερικανό δισεκατομμυριούχο Έλον Μασκ, ο οποίος έχει μεταξύ άλλων ιδρύσει τις εταιρείες PayPal, SpaceX και Tesla Motors. Ο ίδιος ήταν πολύ απασχολημένος με τα διαστημικά σκάφη και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητά του ώστε προτίμησε να αφήσει σε άλλους την υλοποίηση της ιδέας.
Η Hyperloop One ελπίζει ότι θα είναι έτοιμη να μεταφέρει φορτία από το 2019 και ανθρώπους από το 2021.
Οι σωλήνες του συστήματος θα μπορούσαν να είναι υπέργειοι ή υπόγειοι (Reuters)
Αντιμετωπίζει όμως τον ανταγωνισμό της Hyperloop Transportation Technologies, η οποία παρουσίασε αυτήν την εβδομάδες μια νέα τεχνολογία μαγνητικής αιώρησης. Τα σημερινά τρένα μαγνητικής αιώρησης, γνωστά ως maglev, βασίζονται σε υπεραγώγιμους μαγνήτες που πρέπει να ψύχονται και να ηλεκτροδοτούνται. Η νέα τεχνολογία της HTT βασίζεται αντίθετα σε μόνιμους μαγνήτες τοποθετημένους υπό γωνία ο ένας με τον επόμενο.
Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτό το σύστημα «παθητικής» μαγνητικής αιώρησης θα μειώσει το κόστος και ταυτόχρονα θα αυξήσει την ασφάλεια.
Η HTT, η οποία έχει υπέγραψε συμφωνία με την κυβέρνηση της Σλοβακίας προκειμένου να εξεταστεί η δυνατότητα κατασκευής ενός Hyperloop στη χώρα.
Από την πλευρά της, η Hyperloop One έχει παραγγείλει μελέτες σκοπιμότητας για τη δημιουργία Hyperloop στην Ελβετία, ανάμεσα στη Στοκχόλμη και το Ελσίνκι, καθώς και στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς στην Καλιφόρνια.
Πιστεύει μάλιστα ότι μέχρι τα τέλη του 2016 θα έχει δημιουργήσει μια δοκιμαστική γραμμή Hyperloop με ταχύτητα 1.200 χιλιομέτρων την ώρα.
Ακόμα όμως κι αν η εταιρεία καταφέρει να τελειοποιήσει τις τεχνολογίες της, θα πρέπει στη συνέχεια να λύσει το πρόβλημα της ιδιοκτησίας γης για να κατασκευάσει τους σωλήνες.
Μια πρόταση που εξετάζεται είναι να κατασκευαστούν υπόγεια, είπε η εταιρεία.
Use Facebook to Comment on this Post