ΑΘΗΝΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΠΑΣ:ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΤΙΑΣ ΑΛΙΕΙΑΣ-ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ Ε/Ν.ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
“ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΡΟΣ ΑΜΕΣΗ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΑΛΙΕΙΑΣ”
Απογοήτευση στους ερασιτέχνες ψαράδες και ειρωνικά σχόλια προκαλούν οι διευκρινήσεις του υπουργείου ναυτιλίας μετά την δήλωση του Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη ότι καταργούνται οι άδειες ερασιτεχνικής αλιείας τόσο για τους πολίτες, όσο και για τα σκάφη…
Οι διευκρινήσεις «πάγωσαν» το χαμόγελο των ερασιτεχνών καθώς ο νόμος δεν εξαιρεί αυτούς, αλλά μόνο τους σκαφάτους.
Τελικά κερδισμένοι βγαίνουν όσοι έχουν σκάφος αναψυχής άνω των 7 μέτρων, καθώς μόνο γι αυτούς ισχύει η κατάργηση της ερασιτεχνικής άδειας αλιείας.
Στόχος είναι, όπως λένε παράγοντες του υπουργείου Ναυτιλίας, να δοθεί η δυνατότητα σε τουρίστες που ναυλώνουν σκάφος αναψυχής κατά τις διακοπές τους στη χώρα μας να μπορούν απρόσκοπτα να ψαρεύουν χωρίς να χρειάζεται να πάνε στο λιμεναρχείο για να πάρουν τις άδειες….
Οι «σκαφάτοι» δωρεάν και οι βάρκες με χαράτσι Όπως αναφέρεται στις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 14 «Γενικές Διατάξεις» του νομοσχεδίου «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» που έχει αναρτηθεί για Δημόσια Διαβούλευση:
«Η διενέργεια θαλάσσιας ερασιτεχνικής αλιείας από τους επιβαίνοντες των πλοίων αναψυχής επιτρέπεται χωρίς να απαιτείται ο εφοδιασμός του πλοίου ή των επιβαινόντων με αντίστοιχες άδειες ερασιτεχνικής αλιείας.
Οι διατάξεις του άρθρου 6 του π.δ. 373/1985 (Α” 131) δεν εφαρμόζονται στα πλοία αναψυχής για τα οποία δεν απαιτείται εφεξής ο εφοδιασμός με ερασιτεχνική άδεια αλιείας.
Οι επιβάτες των πλοίων αναψυχής μπορούν να πραγματοποιούν ερασιτεχνικές καταδύσεις αναψυχής, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της ισχύουσας νομοθεσίας».
Σημειώνεται ότι στο άρθρο 1 του ίδιου νομοσχεδίου ως πλοίο αναψυχής θεωρείται «κάθε σκάφος ολικού μήκους άνω των επτά (7) μέτρων ιστιοφόρο ή μηχανοκίνητο, το οποίο έχει τη δυνατότητα από τη γενική κατασκευή του να χρησιμοποιείται για την εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής».
Επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Ναυτιλίας προτίθεται να προχωρήσει στη σύνταξη υπουργικής απόφασης για την κατάργηση ανανέωσης των αδειών αλιείας κάθε δύο χρόνια, με στόχο τη μείωση της γραφειοκρατίας, προκειμένου στελέχη του λιμενικού να απεγκλωβιστούν και να χρησιμοποιηθούν σε επιχειρήσεις του σώματος.
Παράλληλα μελετάται το ενδεχόμενο το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την ανανέωση της άδειας να επεκταθεί σε περισσότερα χρόνια, ίσως σε τέσσερα ή πέντε.